luni, 27 august 2012

Înfruntă-ţi uriaşii! Pietrele succesului. Partea a II-a


Ne spune textul că David s-a aplecat asupra unui râu, a unei ape, şi de acolo a adunat 5 pietricele pe care le-a pus în desaga sa… Cu una dintre acestea l-a lovit pe uriaş. Dar le avea pe toate cinci.
Un râu, o apă din care a cules cinci pietricele…
Ştiţi, ca să-l putem învinge pe Goliatul nostru, avem şi noi nevoie de nişte pietricele. Oare care sunt acestea? Dar mai ales, de unde le putem lua? Există o apă, un râu asupra căruia trebuie să ne aplecăm şi noi pentru a culege aceste pietre. Acest râu este credinţa noastră pe care am primit-o atunci când am fost scufundaţi în apa Botezului, simbol al morţii lui Cristos şi izvor al credinţei noastre. Asupra acestei ape trebuie să ne aplecăm şi noi. Pietrele le vom culege de acolo, din credinţa noastră, din Botezul nostru. Trebuie să ne aplecăm asupra lui. Atunci am murit pentru păcat şi am înviat cu Cristos la o viaţă nouă. Atunci am intrat în marea familie a lui Dumnezeu. Suntem proprietatea lui. El este Uriaşul nostru, în faţa căruia ceilalţi uriaşi  par ca nişte furnici, chiar dacă sunt mai mari decât noi…

Din această apă a credinţei trebuie să culegem pietrele cu care să ne încărcăm praştia…
Dar poate vă întrebaţi care sunt cele cinci pietre pe care le-a cules David din râu şi de care avem nevoie şi noi pentru a-l învinge pe Goliat…
Cinci degete – cinci pietre. Ţineţi minte:
1.      PIATRA MEMORIEI – degetul mare
David, atunci când i-a cerut lui Saul să-l lase să lupte, i-a amintit ce făcuse Domnul prin el: Dumnezeu care m-a ajutat să înving leul şi ursul care-mi atacau oiţele, mă v-a ajuta să-l înving şi pe acest nenorocit care îşi bate joc de el. Memoria darurilor pe care Dumnezeu ţi le-a încredinţat şi a gesturilor de protecţie şi iubire pe care el le-a făcut pentru tine. Este prima piatră de care avem nevoie. 
Care sunt darurile pe care le-am primit de la Dumnezeu? Cum şi-a arătat el iubirea faţă de mine până acum? Oare Dumnezeul care mi-a dat viaţă, sănătate, familie etc, nu va reuşi să mă elibereze de uriaşul meu? O memorie bună creează eroi.
2.      PIATRA RUGĂCIUNII – degetul arătător
Este cea mai mare distanţă dintre degete… de la degetul mare al memoriei trebuie să treci prin vale ca să ajungi la degetul arătător al rugăciunii. Înainte de a merge să-l învingă pe Goliat, David a coborât la râu să se pregătească, să se înarmeze. A coborî la râu pentru a te pregăti înseamnă a coborî în tăcerea rugăciunii pentru a-l întâlni din nou pe Dumnezeu pentru a te echipa de luptă… Rugăciunea a fost cea care a generat succesul lui David: Ai milă de mine Dumnezeule, ai milă de mine, căci la tine îşi află scăpare sufletul tău şi la umbra aripilor tale caut un loc de scăpare. Eu strig către Dumnezeu, către Dumnezeul care îmi face binele… 
Care este locul rugăciunii în viaţa mea? Când am simţit ultima oară că m-am rugat cu adevărat? M-am rugat vreodată pentru a-mi înginge uriaşul?
3.      PIATRA PRIORITĂŢILOR – degetul cel mai lung
Acest deget să ne amintească de priorităţile noastre. Pentru David, prioritatea era aceea de a-i apăra reputaţia lui Dumnezeu. Să ştie tot pământul că nu este alt Dumnezeu în afară de Domnul poporului său. Boala ta poate fi o şansă pentru Dumnezeu; păcatul tău poate fi o ocazie pentru Dumnezeu; slăbiciunea ta, poate fi o şansă pentru ca Dumnezu să-şi arate puterea. Uriaşul tău poate fi şansa lui Dumnezeu de a se manifesta în toată măreţia sa. Pentru David, prioritar era să apere reputaţia lui Dumnezeu. 
Care sunt priorităţile mele? Principiile mele? Ce anume mă motivează şi mă condce în viaţă?
4. PIATRA PASIUNII – degetul inelar
Ne spune fragmentul că David a alergat spre Uriaş (nu a alergat de el, ci spre el). Nu a mers la pas, neîncrezător, ci a alergat…  A alergat cu pasiune, gata să-l doboare. Pasiunea pentru Domnul îţi dă curaj, optimism, speranţă… Probabil v-aţi gândit deja la un Uriaş care vă stăpâneşte. Nu vă foloseşte la nimic doar să-l recunoaşte-ţi. Alergaţi spre el şi nimiciţi-l.
Inelarul să-ţi amintească să iei piatra pasiunii şi să lupţi cu mult curaj.
5.      PIATRA PERSEVERENŢEI – degetul mic
De ce a luat David cinci pietre? A folosit una singură, dar era pregătit şi pentru alţi eventuali uriaşi. Era pregătit să arunce cu una în fiecare. Fă şi tu la fel. Vei învinge un uriaş, dar e posibil să vină altul, altul, altul… Fii mereu pregătit! Nu te da bătut niciodată! Continuă mereu să pui pietre în praştia. Niciodată praştia să nu fie goală.
David a luat cinci pietre. Data viitoare când te va deranja vreun Goliat, mergi la izvorul credinţei şi culege câteva pietre. Vei avea şanse să-l învingi.