joi, 23 februarie 2012

Post... de dragul libertăţii pierdute

Am ascultat astăzi la sfânta Liturghie un text care îmi place foarte mult şi care vorbeşte despre cel mai frumos (şi responsabil) dar pe care ni l-a oferit Dumnezeu: LIBERTATEA. "Iată, îţi pun astăzi înainte viaţa şi binele, moartea şi răul (...) Alege, aşadar, viaţa, ca să trăieşti tu şi seminţia ta!"
Nimic nu doare mai mult decât atunci când cineva îţi ia libertatea... Să ne gândim la perioada comunistă când nu aveai voie să spui ce gândeşti şi să acţionezi conform crezului tău... Să ne gândim la atâţia şi atâţia care au fost nevoiţi să stea ani grei în închisoare pentru că au ales să se simtă liberi şi să spună ce gândesc...
Ne doare atunci când ni se ia libertatea pentru că ne-a dat-o Dumnezeu, şi atunci când îi iei omului un dar pe care l-a primit de la Creator îl mutilezi, îl desfigurezi.

Ne doare când alţii ne iau libertatea, dar nu ne doare când ne-o luăm noi înşine prin alegerile noastre. Pare să fie un paradox, dar atunci când nu alegi binele, viaţa, pe Dumnezeu, ci alegi răul, păcatul, în acel moment îţi pierzi libertatea şi încetezi să te mai bucuri de acest minunat dar.
Mă explic printr-un exemplu. Un alcoolic înrăit nu este liber în faţa unui pahar de alcool pe care i-l pui în faţă; este constrâns să-l bea. Dimpotrivă un om echilibrat va fi liber să bea sau să nu bea acel pahar.
Vedeţi, în momentul în care alegem rău, începem să ne pierdem încetul cu încetul libertatea. Cineva care fumează nu este liber; unul care este dependent de TV, calculator sau internet nu e liber; unul care săvârşeşte în mod constant un anumit păcat nu e liber, ci este sclavul păcatului...
Cât de frumoasă este libertatea... Cât de frumos este să fii şi să te simţi liber să alegi totdeauna ceea ce este bine pentru tine... Cred că acesta este şi idealul vieţii creştine: libertatea, libertatea de a alege ceea ce vrea Dumnezeu de la tine.
Oare nu acesta este rostul postului pe care l-am început ieri – acela de a redeveni liberi, de a încerca să eliminăm din viaţa noastră condiţionările care planează asupra libertăţii noastre? Eu cred că da! Eu mi-am ales deja o hotărâre care sper să mă facă să devin şi mai liber... Voi?